lauantai 5. joulukuuta 2020

Valkoisen valta-aseman puolustajan manifesti

Vaikka sitä, minkä joskus sanoin, ei ole minulle olemassa, kuuntelen, kun kerrot siitä, minkä joskus kuulit minun sanovan ja kuulen sen, miltä se sinusta tuntui. Vaikka se, mitä joskus kuulit minun sanovan, ei ole enää olemassa minulle, tiedän, että se tunne, minkä silloin koit ja jota koet edelleen, on todellinen sinulle ja siksi se on todellinen minulle. Vaikka en sanonut sitä, mitä kuulit minun sanovan haluan, että en ohita sitä, minkä joskus kuulit minun sanovan sinulle. Nyt haluan puhua sinun kanssa pelkästään siitä, mitä en koskaan sanonut. Päätän, että se on olemassa minulle, jotta voimme puhua siitä, mitä tunnet suhteessa minuun. Olen vastuussa siitä, mitä joskus kuulit minun sinulle sanovan, vaikka sitä ei ole minulle olemassa. En halua enää kertoa sinulle siitä, miten en sitä sanonut tai tarkoittanut. Tämän takia päätä sinä, miten pitkään katsomme yhdessä sitä, mitä välillämme kerran tapahtui.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Valkoisuuden itsereflektiota pakeneva antirasistinen työ

Toimin parissa eri antirasistisessa työryhmässä. Erään palaverin jälkeen tajusin jälleen kerran päätyneeni puhumaan siitä, kuinka valkoisuud...